Pivo-maksu ei näy tilillä. Mikä neuvoksi?
Pivo-tiimi avatar
Tekijä: Pivo-tiimi
Päivitetty yli viikko sitten

Pivolla tehdyt maksut menevät perille reaaliajassa (myös viikonloppuisin ja pyhinä), jos maksun vastaanottajan tili on pankissa, joka tukee reaaliaikaista maksamista. Katso lista reaaliaikaista maksamista tukevista pankeista.

Jos maksun vastaanottajan tili on pankissa, joka ei vielä tue reaaliaikaista maksamisesta, raha siirtyy vastaanottajalle 1–2 pankkipäivän kuluessa.

Jos Pivolla tehty maksu ei näy tilillä kahden pankkipäivän jälkeen, tarkistakaa seuraavat asiat:

  1. Onhan maksu varmasti lähtenyt eteenpäin? Maksun tekijä voi tarkistaa omasta Pivostaan, että maksu näkyy varmasti lähetettynä. Lisäksi maksun tekijä voi tarkistaa omasta verkkopankistaan, että maksu näkyy tilitapahtumissa.

  2. Etsiihän vastaanottaja maksua varmasti oikealta tililtä? Maksun vastaanottaja voi tarkistaa omasta Pivostaan saapuneen maksun kuitista, mille tilille maksu on tehty.

Jos nämä neuvot eivät auta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Suosittelemme, että yhteyttä ottaa ensisijaisesti maksun vastaanottaja, jotta asian selvittäminen on mahdollisimman sujuvaa.

Vastasiko tämä kysymykseesi?