Kaikkien pankkien asiakkaat voivat lähettää tai pyytää rahaa Pivolla helposti ja nopeasti pelkän puhelinnumeron avulla – tilinumeroita ei tarvitse muistaa. Rahan lähettäminen ja pyytäminen Pivolla on aina maksutonta. 

Pivolla voit tehdä myös aina reaaliaikaisia Siirto-maksuja, jos olet OP:n tai Nordean asiakas.

Miten lähetän tai pyydän rahaa Pivolla?

  1. Valitse vastaanottaja. Voit valita vastaanottajan puhelimesi yhteystiedoista tai näppäillä puhelinnumeron itse.
  2. Näppäile summa, viesti ja lisää halutessasi vielä kuva
  3. Valitse maksuväline ja hyväksy maksu. Voit valita minkä tahansa Pivoon liittämäsi maksuvälineen. Vastaanottavan tilin voit asettaa Pivon asetuksissa.


Kuinka paljon voin lähettää tai pyytää rahaa Pivolla?

  • Lähettäminen: 500 € vuorokaudessa ja 15 000 € vuodessa. Pivolla tekemiisi maksuihin pätevät myös tilisi ja/tai korttisi käyttörajat.
  • Pyytäminen: 500 € vuorokaudessa ja 15 000 € vuodessa. Vastaanottaja voi joko hyväksyä tai hylätä maksupyyntösi. 

Maksupyyntö on voimassa 39 vuorokautta. Jos vastaanottaja ei hyväksy maksupyyntöä tänä aikana, maksupyyntö vanhenee ja häviää sekä lähettäjältä että vastaanottajalta.

Mikäli lähetit pyynnön vahingossa väärään numeroon, voit perua sen Pivossasi avaamalla pyynnön ja painamalla Peru.


Lähetin rahaa Pivolla. Milloin rahat ovat perillä? 

Riippuu tilanteesta!

Jos kyseessä oli Siirto-maksu, raha on perillä saman tien. Siirto-maksun tunnistat oranssista Siirto-logosta maksun kuitissa.

Muissa tapauksissa raha on vastaanottajalla viimeistään kahden arkipäivän kuluessa.


Mistä tiedän, onko lähettämäni raha mennyt perille?

Näet maksun tilan Pivosta heti maksun tekemisen jälkeen.

Jos maksun tila on Lähetetty, maksu on lähtenyt onnistuneesti eteenpäin. 

Jos kyseessä oli Siirto-maksu, raha on perillä saman tien. Siirto-maksun tunnistat oranssista Siirto-logosta maksun kuitissa.

Muissa tapauksissa raha on vastaanottajalla viimeistään kahden arkipäivän kuluessa. 


Voinko perua lähettämäni maksun?

Et voi. Pivolla tehdyt maksut toimivat samalla tavalla kuin korttimaksut tai tilisiirrot, joten tehtyä maksua ei voi Pivosta käsin perua.

Lähetitkö rahan väärään numeroon?

Jos lähetit rahan vahingossa väärään numeroon, jonka omistajalla on Pivo tai jokin muu Siirto-sovellus käytössä, hän saa lähettämäsi rahan. Tällöin maksun tilana näkyy Pivossasi Lähetetty.

Jos lähetit maksun väärälle henkilölle, sinun tulee itse olla yhteydessä kyseiseen henkilöön ja sopia rahojen palauttamisesta. Pivo tai pankkisi ei voi valitettavasti palauttaa rahaa sinulle.


Mitä teen, jos puhelinnumeroni vaihtuu?

Jos puhelinnumerosi vaihtuu, valitse Pivon kirjautumisnäkymästä Unohditko pääsykoodisi? ja tunnistaudu Pivoon uudella puhelinnumerollasi sekä pankkitunnuksillasi.

Muistathan ilmoittaa uuden puhelinnumerosi kaikille, joiden kanssa teet maksuja.


Mitä teen, jos puhelimeni katoaa tai varastetaan?

Klo 6–23 soita meille

Soita mahdollisimman pian asiakaspalveluumme 020 356 789* ja pyydä Pivon sulkemista. Asiakaspalvelumme on auki ma–su klo 6–23. 

* lankaverkosta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min, matkapuhelinverkosta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min

Muina kellonaikoina ole yhteyksissä kortinsulkupalveluun

Ole välittömästi yhteydessä pankkisi kortinsulkupalveluun ja sulje kaikki Pivoon liittämäsi maksukortit. Pankkisi kortinsulkupalvelun puhelinnumeron löydät pankkisi nettisivuilta. 

Siirto-maksujen sulkeminen ei ole välttämätöntä

Pivolla ei voi tehdä maksuja ilman kirjautumista. Siirto-maksujen sulkeminen ei siis ole välttämätöntä, jos Pivon pääsykoodi ei ole päässyt ulkopuolisten tietoon. 

Siirto-maksut voi kuitenkin sulkea soittamalla Netsin sulkupalveluun (020 333, 24 h). 


Miten saan Siirto-maksut pois käytöstä Pivossa?

Mene Pivon asetuksiin, valitse Maksuvälineet ja Siirto ja paina lopuksi Poista Siirto käytöstä

Löysitkö etsimäsi vastauksen?