Pivon maksuaika on Pivon sisältä haettava jatkuva 1000 €:n luotto, jolla voi maksaa ostoksia niissä verkkokaupoissa, joissa Pivo on maksutapana sekä Pivon sisällä olevissa palveluissa. Luoton myöntää Arvato Finance, PL 414, 00101 Helsinki.


Mitä Pivon maksuaika maksaa?

  • Keskimääräinen koroton aika: 30 pv
  • Nimellinen vuosikorko: 12 %
  • Tilinhoitomaksu: 2,95 €/laskutuskausi
  • Todellinen vuosikorko 1000,00 €:n luotolle 19,86 %

Korkoa ei tule maksettavaksi, mikäli maksat laskun kerralla. 

Tilinhoitomaksu veloitetaan vain, jos olet käyttänyt luottoa eli joko ostanut Pivon maksuajalla kuluvan laskutuskauden aikana tai maksat laskua osissa.

Esimerkiksi: Pivon maksuaika on jatkuvakäyttöinen luotto. Jos maksuaika on 12 kuukautta, 1 000,00 € luoton todellinen vuosikorko on 19,86 %, kun luoton nimellinen vuosikorko on 12,00 % ja tilinhoitopalkkio 2,95 €/laskutuskausi. Tällöin maksettava kokonaismäärä on 1 101,59 €, josta luottokustannusten osuus on 101,59 €.


Miten haen Pivon maksuaikaa?

Pivon maksuaika haetaan Pivosta.

  1. Valitse Pivon päänäkymästä Ota käyttöön Pivon maksuaika
  2. Syötä sähköpostiosoitteesi (laskut lähetetään tähän sähköpostiosoitteeseen)
  3. Tutustu huolella luoton ehtoihin ja hyväksy ne

Luottopäätöksen saat saman tien. Kun sinulle on myönnetty luotto, voit käyttää sitä heti.


Kuka voi hakea Pivon maksuaikaa? 

Voit hakea Pivon maksuaikaa, jos olet vähintään 20-vuotias, sinulla on vakituinen osoite Suomessa ja sinulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä. Lisäksi sinulla tulee olla Pivo ja Pivossa maksut käytössä. 


Paljonko voin hakea luottoa? Voinko muuttaa luottorajaani?

Pivon maksuaikaa myönnetään aina 1000 €. Tällä hetkellä pienemmän tai suuremman luottorajan hakeminen ei ole mahdollista. Luottorajaa ei myöskään voi toistaiseksi muuttaa.


Miten käytän Pivon maksuaikaa?

  1. Klikkaile verkkokaupassa haluamasi ostokset koriin ja mene kassalle. 
  2. Valitse kassalla maksutavaksi Pivo ja avaa Pivo. Pivo avaa maksun hyväksyntänäkymän automaattisesti.
  3. Valitse maksuvälineeksi Pivon maksuaika ja hyväksy maksu pyyhkäisemällä. 

Ostosten lasku lähetetään hakuvaiheessa ilmoittamaasi sähköpostiin n. 30 vuorokauden kuluttua siitä, kun Pivon maksuaika on sinulle myönnetty ja olet tehnyt sillä ostoksia.

Voit maksaa laskun joko osissa tai kerralla pois. 


Voinko käyttää Pivon maksuaikaa kaverille tehtäviin maksuihin? Entä siirtää Pivon maksuaikaa omalle tililleni? Entä maksaa ostoksia kivijalkakaupassa?

Valitettavasti et. Pivon maksuaikaa voi näin ensi alkuun käyttää niissä verkkokaupoissa, joissa Pivo on maksutapana sekä Pivon sisältä ostettavissa palveluissa. Tavoitteenamme on laajentaa käyttömahdollisuuksia tulevaisuudessa.

Pivon maksuajalla ei voi maksaa laskuja Postin OmaPosti-sovelluksessa.


Milloin lasku tulee?

Jos olet käyttänyt Pivon maksuaikaa, saat ensimmäisen laskun n. 30 päivää sen jälkeen, kun Pivon maksuaika on sinulle myönnetty ja olet tehnyt sillä ostoksia. 

Tämän jälkeen sinulle lähetetään kuukausittainen lasku, joka sisältää kuluvan laskutuskauden ajalta Pivon maksuajalla maksetut ostokset, luotolle sovellettavat korot sekä tilinhoitomaksun.


Kuinka paljon laskua täytyy lyhentää kuukaudessa?

Voit maksaa laskun osissa tai kerralla pois. Laskun minimilyhennyssumma on 10 % avoimesta pääomasta tai vähintään 10 €.


Mistä voin seurata Pivon maksuajan saldoa ja tekemiäni ostoksia?

Pivon maksuajan jäljellä olevaa saldoa ja tekemiäsi ostoksia voit seurata Pivon asetuksista tai Pivon päänäkymästä. 

Huomioithan, että luoton laskut eivät näy täällä, vaan ne toimitetaan luotonhakuvaiheessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. 

Pivon asetuksista näet kuitenkin seuraavan laskun eräpäivän.


Minulle ei myönnetty Pivon maksuaikaa. Miksi?

Mikäli sinulle ei myönnetty Pivon maksuaikaa, otathan yhteyttä luoton myöntäjän, Arvaton asiakaspalveluun: +358 20 7229 462 (mobiili- ja lankaverkosta soitettuna 8,8 snt/puhelu) tai asiakaspalvelu.fi@arvato.com.


Miten irtisanon Pivon maksuajan?

Voit sulkea sinulle myönnetyn Pivon maksuajan ottamalla yhteyttä luoton myöntäjän, Arvaton asiakaspalveluun kirjallisesti, esimerkiksi sähköpostilla asiakaspalvelu.fi@arvato.com. Sisällytä viestiin mukaan nimesi ja henkilötunnuksesi.


Etkö löytänyt ratkaisua ongelmaasi? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.


 


Löysitkö etsimäsi vastauksen?