Jos teit maksun oikeaan puhelinnumeroon ja maksua tehdessä ei tullut vastaan virheilmoituksia, voit luottaa siihen, että maksu menee perille.

Voit myös varmistaa asian Pivosta heti maksun hyväksymisen jälkeen. Jos maksun kuitissa (näkymä, jonka näet heti maksun tekemisen jälkeen) lukee Lähetetty, maksu on lähtenyt onnistuneesti matkaan ja menee vastaanottajalle.

Pivolla lähetetty maksu menee perille reaaliajassa, jos maksun vastaanottajan pankki tukee reaaliaikaista maksamista. Reaaliaikaista maksamista tukee suurin osa suomalaisista pankeista, mm. OP, Nordea, Danske Bank, POP Pankit ja Säästöpankit.

Jos maksun vastaanottajan tili on pankissa, joka ei tue reaaliaikaisia maksuja, raha siirtyy 1–2 arkipäivän sisällä.

Etkö löytänyt ratkaisua ongelmaasi? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?