Jos teit maksun oikeaan puhelinnumeroon ja maksua tehdessä ei tullut vastaan virheilmoituksia, voit luottaa siihen, että maksu menee perille.
Voit myös varmistaa asian Pivosta heti maksun hyväksymisen jälkeen. Jos maksun kuitissa (näkymä, jonka näet heti maksun tekemisen jälkeen) lukee Lähetetty, maksu on lähtenyt onnistuneesti matkaan ja menee vastaanottajalle.
Pivolla lähetetty maksu menee perille reaaliajassa, jos maksun vastaanottajan pankki tukee reaaliaikaisten maksujen vastaanottoa. Tätä tukee suurin osa suomalaisista pankeista, mm. OP, Nordea, S-Pankki, Danske Bank, POP Pankit ja Säästöpankit.
Jos maksun vastaanottajan tili on pankissa, joka ei voi vastaanottaa reaaliaikaisia maksuja, raha siirtyy 1–2 pankkipäivän sisällä.
Huomioithan, että esimerkiksi pankkien huoltokatkot voivat viivästyttää rahan siirtymistä. Jos Pivon kuitin lisätiedoissa lukee "Maksua ei maksettu reaaliaikaisesti", siirtyy se vastaanottajalle 1–2 pankkipäivän kuluessa.
Etkö löytänyt ratkaisua ongelmaasi? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.